fredag, november 27, 2009

FOR EN FANTASTISK DAG - Torsdag, 26. november

FOR EN FANTASTISK DAG!! WOW!! WOW!!!
Jeg er helt imponert!! Denne dagen har vært magisk! Så magisk at jeg ikke kan forstå det her jeg sitter igjen foran dataen.
Det eneste dumme var at den nå avsluttes litt dumt. Jeg var så sykt sulten når jeg kom hjem og jeg hadde bare litt sånn merkelig mat som jeg ikke har noe særlig godt av og jeg spiste en hel del. Ja.. Jeg spiste to gulerøtter, en halv boks med bønner, 3 riskaker med peanøttsmør på og en god den cashewnøtter og tortilla chips og en tomat. ÆSJ.. FOR EN EKKELT BLANDING.. Nå har jeg vondt i magen og planen om å spise mat som gjør meg godt og får meg til å føle meg bra og opplagt og holde vekten i sjakk funket ikke helt.. Jeg var aaaalt for sulten.. ååå hvorfor er jeg så dum at jeg overrspiser av og til??? Det gjør jo bare vondt verre.. Men ja.. Det kan jeg komme tilbake til en annen gang... SÅ JA, TILBAKE TIL HOVEDPUNKTET!!
FOR EN FANTASTISK DAG!!!!

Det er så herlig når man liksom ikke går med noen som helst intensjon om at dagen skal bli bra.
Jeg tenkte at denne dagen skulle bli som alle andre dager, helt vanlig. Midt på treet liskom, og helst litt under. Men fyfader for en fantastisk overraskelse!! Ååååå!!!

Jeg gikk til byen for å møte en vennine jeg egentlig ikke kjenner så veldig godt. Egentlig tenkte jeg det kom til å bli litt kjedelig, fordi jeg HATER sånn bli kjent pjatt. Verste jeg vet. Men med en gang jeg kom til byen sa jeg til henne at jeg hadde en del ærend jeg måtte få gjort, og spurte om det var greit og hun sa at det var det! Og det endte opp med at vi gikk rundt i byen i flere timer. Tiden føyk! Vi var inne i butikker jeg sjelden går i og brukte god tid og bare tulla og koste oss. Det eneste vi snakka om var her og nå; se på den hatten, se på ditten og datten!! SÅ fantastisk!!! Jeg spurte ikke en gang hvordan hun hadde det - vi bare koste og her og nå og snakket om DET!! åååå!! Det er akkurat sånn jeg liker det aaah :D Det var så avslappende, behagelig og uventet! Vi gikk blandt annet innom en alt mulig butikk hvor vi fant noen flotte sprettballer !! HALLO SPRETTBALLER!!! ENDELIG HAR JEG FUNNET UT HVA LIVET MITT MANGLET - HVA SOM UTFYLLER MEG! JO! Nemlig, SPRETTBALLEN!!! Jeg kjeder meg jo så ofte i sosisale settinger og leter hele tiden etter noe å gjøre, og NÅ med sprettballen så har jeg det ! Da kan jeg bare flykte vekk med den og alt blir fantastisk - i hele dag har jeg sprettet rundt med den, høyt og lavt og jeg blir aldri lei - selv om jeg står og hiver den i veggen på samme spoten i 15 minutter ! ahh..
Så jeg og min venninde spratt rundt og fikk noen latterkuler med det - jeg med den vonde hoften min hoppet rundt etter den her ballen både i bilveien og sølepyttene, ahhh :D Så kjekt!! så sykt kjekt!!!
Etter dette gikk vi og kjøpte oss kylling på meny - jeg fikk en halv en til bare 15 kr !
I tillegg fikk jeg pønsket ut og kjøpt en del JULEgaver :D Wohoo, det gjorde meg så glad - fordi vanligvis blir julegaver kjøpt i all hast, noe som er det verste jeg vet fordi jeg HATER å gi gaver som jeg ikke har noe særlig lyst til å gi.. Og slik blir ofte julegavene. Hastverksgaver. Derfor HATER jeg prinsippet med julegaver og at man skal få og få og få i julen.
Jeg vil at julen skal handle om samvær med familie og gode venner, og god mat og god stemning.. Men her i Norge dreier søren meg alt seg om GAVERGAVERGAVER - hva fikk du??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Bææææææ... Men uansett! Jeg merket i dag når jeg fikk kjøpt og pønsket ut disse gavene at ååå jeg gleder meg så sykt til å gi de og at jeg kunne søren meg brukt opp alle pengene og sparepengene mine på de menneskene jeg er glad i! Jeg vil liksom gi de alt!!! Fordi de fortjener det! åå Alt !! Så blir spennende og se hvor mye penger jeg ender opp med å bruke hehe åå ! Gleder meg til å gå til byen å kjøpe mer julegaver :) Eller.. Egentlig ville jeg gitt masse til noen som virkelig trengte det.. Men jeg kjenner ingen av de... Og.. Jeg liker ikke så godt å bare gi til folk jeg ikke vet hvem er.. Men en gang fram i tid så skal jeg søren meg bygge opp en landsby eller sykehus og skoler i ett fattig land, enten i Afrika eller i India :) Må bare få tjent litt penger først, eller slå meg sammen med noen som har penger !
Men uansett herlighet, jeg skifter tema hele tiden.. Har så mye på hjertet. skal ikke være lett dette her tydeligvis !

Men ja! Så jeg fikk meg både sprettball, kylling og julegaver - og i tillegg møtte jeg masse masse kjentfolk ca 15 stykk rundt om kring i byen som jeg ikke hadde sett på en stund - såå åå så kjekt :D heheheh

OG JA! jeg glemte å nevne en kjempe viktig ting - JEG FANT EN HELT FANTASTISK SJOKOLADE PÅ MENY!!!
Julemarsipan, en stooor sjokolade med kompakt mandelmasse overtrekt med mørk deilig sjokolade.. OMG!! så utrolig fantastisk!! Jeg spiste opp hele og tenkte på den resten av dagen. Tenker på den ennå selv om jeg sitter her helt blowded (bønner og chips og salte nøtter) og stapp mett... Mmmm det var fantastisk... Men den gjorde at jeg var på høygir resten av dagen.. Men greit nok det! Haha fikk snakket i fra meg heldigvis. Hehe neste gang må jeg ha med ørepropper å dele ut til menneskene som er rundt meg de timene jeg har munndiaré............. Hehe noen gikk og noen holdt ut.. Takk til de som holdt ut. Det er meg en ære...

Sååå, når hun venninen min gikk gikk jeg innom flere plasser for å si hallo til folk og mine yndligspersoner ! Da gikk jeg først innom en frisørsalong og sa hallo - å gud så herlig å ha noen som smiler og sier hallo tilbake. Så spratt jeg videre til en klerbutikk hvor en skikkelig herlig venninne av meg jobber - vi satt der inne og tøyset og lo og danset til Michael jackson i en time før min bestevenninne kom og hentet meg - og da sprakk jeg og hun hørte på munndiaré og overengasjement i 1 time før jeg kom meg i all hast videre på jobb. Der var det chill og de hadde pyntet noe helt fantastisk til i Ølhallene. Det så helt nydelig ut. Skikkelig stilig og gourmet aktig ut.. Stylish! Så mens jeg sto der og serverte sprudlevann til alle de festpyntede damer og herrer så fikk jeg høre en venninne av meg synge og spille for første gang - og jeg ble skikkelig positivt overrasket!! Det var så bra! så utrolig bra ! Jeg bare smilte fra øre til øre!! Og når gjestene satt seg fikk jeg beskjed om å gå opp i hovedbygget fordi da trengte de meg i baren. Det var nemlig en teaterforestilling der og så heldig som jeg var så fikk jeg faktisk sett stykket også - noen tyske skuespillere så hadde satt sammen en artig blanding av vold, sex, sang og humor haha det var faktisk litt løye - så fikk jeg noen dramaskoletips etter det ! og etterdet så fikk jeg faktisk en CD av min syngende venninne! Den skal jeg høre på nå! Jeg ble så glad!! for en dag!!!! Jeg fikk den sikkert siden jeg ble så imponert over henne og dermed bare pøste på med kompliment, jeg klarer ikke stoppe skjønner dere når jeg synes noe er fint eller stilig eller i den dure. Jeg MÅ bare si det. Gjerne hundre ganger. hehehe helt til jeg liksom får tømt meg! hehe OG joo!
Jeg glemte å nevne at en dame kom bort til meg å sa jeg var veldig god å danse, hun hadde nemlig sett meg på lørdag. Vi kom i snakk og hun fortalte meg at hun var danser og jobbet som det ! Og jeg bare WOW! for et kompliment å få høre at jeg er en god danser av en som jobber som det og som har studert det i London +++!! Da kom jeg ett skritt nærmere skyene altså! Jeg ble så glad! Elsker å få komplimenter, får det nemlig veldig sjelden, nordmenn er litt tilbakeholdne på den kanten... Hmm..
Men ja, og etter teaterstykket fikk jeg høre at jeg kunne bare gå hjem - noe som passet meg ypperlig fordi jeg hadde fryktelig lyst til akkurat det hehehe .. Jeg gikk ut, og for en stemingn, det pøste ned og fakler var tent og folk pratet og moret seg. Og det var mørkt.. ahh for et øyeblikk.. MEN SÅ! gikk jeg videre i regnet, men så PLUTSLIG hører jeg kanon kul musikk fra ett bygg rett bortenforbi jobben, og jeg ble stående i ute i den pøsende regnet i 20 minutter. Det var fantastisk. En helt utrolig opplevelse. Jeg begynte skikkelig å lure på hvem disse karene kunne være. Musikken var så bra - så jeg bestemte meg etterhvert for å banke på. De fikk bare tenke hva de ville om lille nyskjerrige meg, inn måtte jeg, jeg måtte finne ut hvem disse her var - jeg gikk inn og de ble superglad for at jeg kom innom! Og vi kom i snakk - og for noen herlige fyrer! De spurte til og med om jeg sang, og sa jeg kunne få prøve meg neste gang! Så nå skal jeg nedom der på mandag, tror nok ikke jeg tørr å synge, men jeg skal søren meg bare sitte der å høre på musikken! ahhh så utrolig herlig!

Etterpå fikk jeg tilbud om å bli kjørt hjem. Jeg bare neeeeei, jeg vil gå! liker det best. Men etter å ha gått 3 meter var jeg søkkvåt og da kunne jeg angre... å gå hjem i en time i det været der.. hmmm.. Jaja, så gikk jeg videre da... Så skjedde det noe løye. Jeg fikk krampe i lungene, fikk problemer med å puste, kjentes ut som baller som hoppet rundt og koste seg der i lungene også kjentes det ut som hjertet kom opp i halsen. Så rart. fikk ringt til bestevenninnen min og meldt i fra tilfelle noe skulle skje.. Så videre gikk jeg innom byen på vei hjem. Gikk innom mine faste steder og fikk sagt hei til folk.
På min andre jobb satt de herlige folkene som jobber der og vi fikk noen gode lattermoments før jeg trasket dyvåt videre hjem. Og siden jeg allerede var gjennombløt så bestemte jeg meg bare for å rett ut i vannet som flommet i gatene. Jeg fikk vann 5 cm opp på beina.. Kaldt brrhh, men skikkelig morro! Tror det blir en stund til jeg kan bruke de skoene igjen da.. Men men

FOR EN DAG!!! Bare drit at jeg overrstpiste nå på slutten og at det blir det jeg husker fra denne dagen... HMm... Nei..
Skal ikke la maten vinne. Nå skal jeg bare tenke JAJA! ikke tenk mer på magen eller maten :D

TADA!! WHAT A DAY!!! LOVED IT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D

2 kommentarer:

  1. wow, høres ut som du har hatt det bra ja, kjekt å høre!! Spennede med de som spilte, tumbs up for at du banket på!! Det må du fortelle meg mer om :)

    SvarSlett
  2. Ja!!! Vet!! Jeg er så sykt glad for at jeg banket på!! ååå :D Snakkes mer om det i morgen!!

    SvarSlett