mandag, november 23, 2009

Mandag, 23. november

Flere har i dag spurt meg hvordan jeg følte meg etter den store krangelen i heimen i går.
Og da kan jeg ikke annet å si at jeg følte meg helt vanlig. Det var trist akkurat når det sto på, men med en gang jeg var kommet ut av huset var alt som før og det føltes ikke ut som om noe var skjedd.. Jeg er egentlig ganske lett sånn sett. Jeg lar aldri ting gå inn på meg. Det er som om jeg har store krefter som bare dytter alt vekk. Både gode og dumme egenskaper.. Mest positivt vil jeg vel si.
Det skal veldig mye til for å nå inn i meg og rippe meg opp. Hittil i livet har det bare vært meg selv som har klart å fåkke meg selv opp. Blir aldri påvirket av utvendige faktorer, som om noen sier noe stygt til meg, oppfører seg drit osv..
jeg blir rett og slett ikke påvirket, enten "legger jeg ikke merke til det" eller så tenker jeg for en dust og at jeg ikke vil omgås det mennesket.
Hvorfor i all verden skal jeg bry meg hva andre tenker? Det er jo bare deres subjektive mening, det har jo over hode ikke noe med meg, mitt liv og mine meninger å gjøre!
Det er jo bare et menneske sin tanke, og kanskje den ikke er så godt gjennomtenkt eller kanskje ikke vi var ment til å komme overens uansett !

Men uansett.. Ja, jeg følte meg helt vanlig etter krangelen.
Føler nesten ikke at de eksisterer en gang. hehe huff da. Jeg er fryktelig flink til å bare glemme ut ting og bare svartlegge deler av hjernen min.
Rart.

Men uansett, har hatt en nydelig dag. Det var herlig å ikke gå hjem til mamma og de!
Når jeg kommer hjem der blir jeg sittende apatisk i flere timer uten å gjøre noe som helst fornuftig.. Og det vil jeg egentlig si er litt sløsing av tid..
Den lille tiden jeg har er ganske dyrebar, så vet ikke hvorfor jeg har sløst så mye de siste to månedene jeg har vært hjemme..

Så i dag har jeg fått hengt ut med flere folk. Gikk til byen på café, fikk pønsket ut noen julegaver og bursdagsgaver også spist middag hos en venninne også vært med flere folk senere på kvelden! Herlig! Nå er jeg passe trøtt. og mett.

Laget meg en god salat når jeg kom hjem: Varmet bønner, mikset det sammen med tunfisk, cashewnøtter, babytomater, gulerot og avocado + pepper! YUM!
Ble litt for mett.. Typisk meg.. jaja.. godt var det nå.

PS:
Nå tikket det inn en melding fra mamma hvor det stod at hun og pappa hadde hatt en lang prat i kveld om hva som hadde skjedd den siste tiden. Hun sa at pappa hadde innsett at mye av det han hadde gjort var dumt.
Hmm.. Lurer på om det var hun eller han som egentlig innså det hehe..
Så skrev hun også at hun ønsket at alle skulle ha en prat sammen snart..

Ja ja.. Ikke vet jeg.. Jeg merker at jeg har fått litt mye av de i det siste. Foreldrene mine er noen stressende pessimistiske sjeler, og jeg synes egentlig det er ganske slitsomt å være rundt slike mennesker, blir liksom dratt med ned..
Har vært ganske tung i kroppen og negativ i hodet den siste måneden.. Og det er mulig en sammenheng med at jeg har tilbringt en god del tid i deres nærvær... Pluss selvfølgelig en kombinasjon av været. Når det blir mørkt kl 16.00 så er ikke det noe særlig bra for meg det heller..

Jaja.. THATS ALL THERE IS FOLKS!!

Skattinatti!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar