onsdag, november 25, 2009

Onsdag, 25. november

Hvorfor fungerer datamaskinen som et slags bedøvelsesmiddel på meg?
Som en Zombie sitter jeg her nå. Og gjør ingenting. Tenkte jeg skulle skrive noe smart. Men alle tankene mine forsvinner.
Det er akkurat som om dataen bare drar alt ut av meg. Alt går inn i maskinen og bare kroppen blir værende igjen.
Hvorfor funker det sånn for meg? Det er jo mange som jobber veldig bra på datamaskin. Noen jobber jo hele dagen på datamaskinen sin.
Herlighet, hadde jeg hatt en sånn jobb hadde jeg vært ødelagt for lengst og vært dum som ett brød.
Man sier at internett kan gjøre en så smart. Svaret på nesten alt fins jo der ute! Men.. for min der fungerer internett motsatt.
Der er for mye. Der er så mye at jeg klarer ikke å finne ut noen ting. Alt for mye infomasjon - hvor skal jeg starte?
Jo mer man searcher jo mer finner man ut at man ikke kan og jo mer blir man klar over at man egentlig ikke kan noe som helst og at man aldri vil være i stand til å ta inn den kunnskapen heller. Too much!!! Help meg out of this crazyness! Det er liksom så mye at jeg bare kan gi opp nå. NÅ! har allerede gitt opp!
Jeg blir bare dummere og dummere.

Men hvorfor sitter jeg her da? Når hele meg bare forsvinner og jeg bare blir dum?
Nei si det..
JEG KOMMER MEG IKKE VEKK!
Som jeg sier, det er som et bedøvelsesmiddel. Tanker, energi, kreativitet, alt, ALT bare blir dratt ut av meg.
Tenker ikke lenger klart. Sitter her og klarer ikke en gang tenke tanken om å komme meg vekk. Akkurat som jeg er i sovemodus, eller drømmemods.
Sitter helt apatisk.. Hvorfor er det sånn?

Jeg hater dataen min. Jeg hater teknologi. Kan godt være at den gjør noen smartere. Men alt i alt tror jeg ikke teknologi er så særlig bra for noen.
Man sitter stille og får i seg stråling hele dagen. Hva skal det være godt for?
Vi er laget for aktivtet, bevegelse og vet ikke helt om vi er laget for all den strålingen. Er det bra for vår kjemiskebalanse i kroppen?

Men hvorfor fungerer dataen sånn på meg?
Det er noe jeg må tenke på.

Jeg vet jo at er jeg i ro så dreper det meg på en måte. Jeg er nemlig som en hai har jeg funnet ut. Haier dør dersom de ikke beveger seg fordi da klarer de ikke ta opp oksygen. Så jeg er litt på den måten. Når jeg sitter i ro "dør" jeg. Altså energi, kreativitet, glede, latter, alt.. Merkelig det der der. Eller hele meg dør utvendig.
Men innvendig så bobler det og det kjennes som jeg skal til å sprekke. men jeg klarer bare ikke gjøre noe med det. Også får jeg masse negative tanker..
Det er ikke bra.. Så.. Jeg fatter ikke hvorfor jeg sitter her på dataen..
Men det er bare så vanskelig å komme seg ut og vekk. ZOMBIE..
Egentlig sitter jeg her å drømmer om å danse, løpe, bevege meg. Men hodet og kroppen sier ORKER ikke.. men
JEG MÅ RIVE MEG LØS.. NÅ

EN TO TRE!!!
Nå har eg sittet her i to timer.. OFF!! Jeg er seriøst avhengig. Men det er jo som et slags rusmiddel, fordi jeg forsvinner helt vekk når jeg er her. Det er på en måte en flukt fra hverdagen. En flukt fra meg selv og mine tanker. Klarer jeg ikke takle de? blir det for mye? hmm....
ikke bare det at jeg har sittet her to timer, men når jeg kommer hjem i natt kommer jeg nok til å sitte to timer til...

FIRE timer i løpet av en dag der er JÆVLIG masse.. Har jeg ett problem eller?
Egentlig skulle jeg lest biologi, fransk, søkt på skoler, lest på monogloger og lest masse forskjellig.
Men nei, det klarer jeg ikke. Klarer bare å sitte her og stirre TAMT ut i skjermen.

Men men.. nå skal jeg se om jeg klarer å lese hva "Hamlet" handler om før jeg logger meg ut.
Også burde jeg komme meg ut å jogge.. Det er til og med blå himmel ute.

Hva kan jeg gjøre for ikke å være så avhengig av dataen og få den til å sløve meg slik ned?
Og heller bruke tiden min på fornuftige ting.. ..??

Men det er det som er så dumt fordi alt jeg skal gjøre trenger man data til og må gjøres på data...
ÅÅ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar